0 oy
772 göst.
Aile & Aşk kategorisinde (3,728 puan) tarafından

image

Bu dogrumu gerçekten kızlar Bn kayınvalıdeme gıttm oda yapıyır ama Bn Bı kızımla cok yoruluyor dum smdi 2 kızım oldu demk daha cok yorulcam;) ne olursa olsun bekar hayatına benzemiyor cidden Buda bi gercek:)
📊 Evet / Hayır
92.5% (49 oy)
7.5% (4 oy)

17 Cevaplar

+2 oy
(43,839 puan) tarafından

Nedeni gelini sağım ineği gibi kullanmak istemlerinden onunda bir insan evladı ana kuzusu olduğu unutuluyor 

Ben annemin evinde annem demeden herşeyi yaparım çünkü anam o benim anam herşeyin en iyisini hakediyor ama kaynanama canım isterse önceden onun içinde herşeyi yapardım ama artık yapmıyorum nankör çünkü 🫪

(3,728 puan) tarafından

Cok dogru cnm belli bi noktadan sonra ne yaparsan yap anlıyorsun ki oylelerine ağzınla kuş tutsan da yaranılmaz

-Reklam-
+1 oy
(14,544 puan) tarafından

ben ikisinde de yatıyorum 😝😝 

(3,728 puan) tarafından

Ahaa ne gzl kayınvalıden ıyıymiş ozmn cnm:)

(14,544 puan) tarafından

çok şükür, hakkını yiyemem. ya full yatmam tabii ki ama sağolsun öyle hizmetçi gibi olmam.

ha bunu yapan kaynanalar inanılmaz fazla 

(3,728 puan) tarafından

Evet cok var cnm

+1 oy
(905 puan) tarafından

Kültürel yapimizla alakali bu durum ataerkil sistemde ev isleri hep kadindan beklenir evlenince de seviye atlayamazsin gittigin yerde mecburen bir isin ucundan tutmak zorunda kalirsin orada da kadinlar is yapiyorsa bir nevi buna mecbursun gibi olur erkeklerle kiyas yapmak yanlis bu durumu. Normal bir erkek nerede olursa olsun esine de evde bulunan annesine de islerde ortak olur ama ataerkil zihniyettekiler asla. 

Bu konuya cok takintili olan evlenmeden once evlenecegi kisinin aile yapisina bi bakmali kadin erkek demeden her ise herkes el atiyor mu yoksa sadece kadinlar mi is yapiyor ben bu durumdan rahatsiz oluyorum mesela babasinin evine gidince is yapmaktan serumluk olan kizlar kaynana evine gidince kaynana veya gorumceden ultra hizmet bekliyor yani kimse kimsenin usagi da degil gittigin yerde is yapan tayfa kadinsa mecburen kalkip yedigini ictigini indirip kaldirip temizligini halledeceksin diger turlu kul hakki oluyor.

0 oy
(4,743 puan) tarafından

Tam olarak hizmetçi diyemesem de kültürümüzde gelinlerin her gittiği yerde yardım etmesi, iş yapması bekleniyor. Ataerkil toplum sorunu maalesef 

(3,728 puan) tarafından

Evet bide yaranılmayan gelinler de var cnm hersy yapar ama hıc bsy yapmayan gelin olur o daha cok sevilir cevremde mesla var

0 oy
(2,484 puan) tarafından

insan olan kayinvalide dusunurki gelini el ustunde tutim oda oglumu hos etsin hizurlu olsunlar mutlu olsunlar ogluma iyi baksin. akli basinada olan kaynana da dusunur der ki damada iyi davranayim ki o da benim kisimi el ustunde tutsun bi dedigini iki etmesin huzurlu olsunlar mutlu olsunlar kizimi uzmesin. 


yani kimse elin Çocuğunu krallar gibi Babasının hayrına ağırlamaz kızıma iyi baksın oğlumun gönlünü hoş etsin oğluma iyi baksın diye herkes kendi çocuğunu düşünerek gelinine ve damadına iyi davranır

(3,728 puan) tarafından

Haklısın cnm aslında empati yapsalar daha da iyi olur bnce

0 oy
(2,146 puan) tarafından

Doğru değildir canim. Kayın validededen valideye değişir. Kendi hiç yap demez ama benim yapım geregi herkese yardım etmeyi çok severim. Boşver yapma der birşeyi yapınca da sürekli teşekkür eder❤️

(3,728 puan) tarafından

Kız kaldımı boyle kayınvalıde masallah cnm ;)

(2,146 puan) tarafından

Evet canim kalmış demekki Allah razı olsun 

0 oy
(1,130 puan) tarafından

Katılmıyorum kaynanama gittiğimde sultan gibiyim ben 

(3,728 puan) tarafından

Ne gzl cnm Allah bozmasın bızımkıler de yuzune bakılmaz ıkı dakika otursan:) Allah tan uzağız:)

(1,130 puan) tarafından

Amin kaynanam iyidir çok tatlıdır elimi bulaşığa sokmaz yerimden kaldırmaz yapmak istesemde sağolsun 

0 oy
(4,355 puan) tarafından

Doğru, en iyi kayınvalide bile istemeden öyle bir beklentiye girebiliyor.

Çünkü istediği kadar kız aldık desin (almak bile başlı başına yanlış bir kelime) o kızcağız el kızından başka bir şey olmuyor.

Kız olsun kaynana olsun insan da evvela kendini iyi göstermek adına insanların beklentisi doğrultusunda hareket ediyor, gerçek yüzleri sonradan ortaya çıkıyor.

Erkekte öyle değil ama. İstisna tabi ki vardır ancak kadınlar bazen sadece kızlarına iyi davransınlar diye krallar gibi muamele ediyorlar. Çünkü kadınlar biliyorlar ki bu işin bir de karı koca evde yalnız kalması var. Kızları laf işitmesin diye pürüz bile çıkarmıyorlar.

Kadınlar nazik varlıklar oldukları için çirkefleşmiyorlar ve eşlerine sözle bile olsa (eşleri haddi aşmadıkça) zulmetmiyorlar. Ama erkekler düşüncesiz oldukları için kendileri için normal kabul ettikleri sözleri eşlerine çok rahatça söyleyebiliyorlar ve kalp kırdıklarının asla farkında olmuyorlar.

Erkek annesinin oğluna paşalar gibi davranıp geline hizmetçi gibi davranması kendisini o iki çocuğum efendisi gibi görmesinden kaynaklanıyor.

Kız annesinin damadına paşalar gibi davranmasıysa eminim ki yalnızca kızını korumak için. Yoksa her kadın bir erkeğin evliya olmadıkça o kadar hürmeti hak etmediğini farkındadır. 

0 oy
(11,004 puan) tarafından

Aslında ben kayınvalidem kere yılda 1 kez giderim o da mecburi olunca eşimle de babamın evine de yolda bir defa giderim ikimizde aynı karsilaniriz 

0 oy
(31,453 puan) tarafından

Annem hastanede iken beni arayıp bak evde yokum ne lazımsa aldır kocan ne yiyorsa ona göre pişir aç kalmasın diyordu. Biz sabah evden çıkıp gece kayinvalidemlere vardık yemeği yapıp yemişler kahvaltı vs isterseniz hazırlayalım dediler kedi maması kadar tencerenin dibinde yemek vardı. 

0 oy
(3,277 puan) tarafından

Hiç öyle olmadı eve girerken terligimi kutusundan çıkarır önüme koyar ben hiç bir şey yapmam çayımı bile getirir ye diye ısrarlar eder yemek kahvaltı hepsini kendi yapar bu arada memur kendisi biz varacağımz zaman izne ayrılır yemek yapamazsa dışarı çıkarır. Görümcelerim varsa onlara yaptırır herşeyi ama bana hiç birşey yaptırmaz sağolsun 

0 oy
(800 puan) tarafından

Kimi öyle kimi farklı 

Kaynanam öyle değil mesela ben oraya gittigimde öyle hizmetçi muamelesi görmüyorum çok Şükür 

Oda bunu yapacak bir karakterde değil sagolsun 

Kendi icimden geldigi gibi yeri gelir çayını doldurur bulaşgni yıkarım yikamasamda kalk yıka demez 

Kimi kaynanalarda tam tersi 

0 oy
(1,872 puan) tarafından

Yok valla ben hakkini yemem kayinbabam canin ne istiyo diye sorar hazir bisey istersem onu yaptirir yapilcak biseyse kaynanam yapar oraya gittigimizde salatama kadar yapmis olur ben bi sofra serer toplarim bi de cay doldururur bulasigini kaldiririm onu da kendisi normalde bulasigi elde yikar benim yikadigimi gorurse kizar makinaya koydurur ben kayinvalidemin hakkini yemem bu konuda ameliyat oldu ev tasidi bi kere cagirmadi sen cocuklusun bosver biz hallederiz diye 

0 oy
(4,374 puan) tarafından

Bunun cevabı kişiye ve karektere göre değişir yüzdelik dilime vurursak %70 oranında haklılık payı var

0 oy
(7,173 puan) tarafından

Gelin demek hizmetçi demek onlara göre 

Nedense kızın ailesi damadini çok seviyor, ama oğlanın annesi gelini sevmiyor 

Ortama girilince de herkes gelinlerin ağzının içine bakıyor 

Sinir oluyorum

0 oy
(3,095 puan) tarafından

Nedeni kadının değersiz olması. Kadın kim ki insan mı? Onlar; erkeklerin çocuk sahibi olup, cinsel açlıklarını doyuran, evinde temizliğini, yemeğini yapan, çocuklarına bakan, yeri geldi mi kaynana, kayınpedere hizmetçi olan bir varlık sınıfı.

Kadın olmak ne zor. Bazen çok üzülüyorum düşündükçe sanki erkeklere hizmet etmek için yaratılmıştır. (Bulundugun toplumdaki kadınlara bakınca) 

0 oy
(292 puan) tarafından

Benim kayınvalidem bana geldiği zaman hizmet eder 😁 temizliğimi beğenmez o yüzden evinde birşeye elletmez, bana geldiği zaman da genelde hep yardımcı olur temizlikte çok yapar 

(3,383 puan) tarafından

Sanırım bende böyle bir kaynana olurum🤭

(292 puan) tarafından

Olsanda yaranamazsın 🤣🤣

İlgili sorular

0 oy
13 cevap 715 göst.
1 Ağustos 2025 Diğer kategorisinde Seymaak1 (1,023 puan) tarafından soruldu
+1 oy
13 cevap 482 göst.
27 Temmuz 2025 Diğer kategorisinde Hilay (429 puan) tarafından soruldu
0 oy
2 cevap 222 göst.
15 Ağustos 2024 Diğer kategorisinde misafir tarafından soruldu
0 oy
4 cevap 344 göst.
10 Mayıs 2024 Diğer kategorisinde Ozgen (2,272 puan) tarafından soruldu

Kategoriler


1,512,234 soru

24,666,639 cevap

367,027 kullanıcı

...